荒木健太は、1980 年代にホームコンピュータ用途に開発された MSX- B

荒木健太は、1980 年代にホームコンピュータ用途に開発された MSX- BASIC のコンピュータだけを使って作曲する特異な音楽家だ。8bit サ ウンドに魅了された彼の1st アルバム「MSX TYPHOON」(360 records, 2005)では、音色に依存するゲーム BGM 音楽的な独特の質感と、プロ グラムの制限からくる特徴的な楽曲構成を聴くことができる。 荒木の音楽的背景は、 アカデミズムでもなければ、 DJ カルチャーでもない。この音楽が生み出される源流は、民族音楽に近い。コンピュータが楽器と同列にまでなっている良い例だ。 Kenta Araki is a unique composer who uses only the MSX-BASICmachine marketed for home computing in the 1980s. His first album of8bit sounds, MSX TYPHOON(2005)represents game-BGM like inimitabletaste depending on tone colours and music composition characterised byprogramming restrictions. Araki's background is not academic, neither is itthe DJ culture. The origin of his music is close to roots music. His worksare good examples of the fact that the computer can become a kind ofmusical instrument.http://myspace.com/kentaarak